Äntligen sommar

Sedan i lördags har vi haft sommar, så härligt. I lördags tog jag och Fredrik en tur till Helsingör. Vi strosade runt i stan och när magen började att kurra åt vi pölse och drack öl på torget. På kvällen lagade vi en trerättersmiddag med räksoppa, grillad fläskytterfilé och jordgubbar med glass....det var jättegott.

I söndags var vi hos svärföräldrarna i Döshult hela dagen. Vi hjälpte dem med trädgården och så blev det grillning och ett bad i poolen.

Igår blev det solning i trädgården, det blev ett dopp i poolen och en bok blev utläst samt en ny blev påbörjad.

Idag har jag varit i Vikingsbergsparken tillsammans med Malin och lilla Ronja. När jag kom hem blev det solning och bad i poolen.

Detta är verkligen sommarlov, friheten att kunna göra vad man vill, kunna vara ute utan att frysa.......jag njuter!


En sommardag i Helsingör


Smaskig räksoppa


Sommarlov i trädgården

Kommentarer
Postat av: Diana

Visst är det härligt att sommaren har kommit! Det tråkiga är att min semester är slut...

Räksoppan såg jättegod ut!

2012-07-24 @ 19:04:30
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: nej, tak och lov ska jag tillbaka till det gamla. Byter ställe sista augusti.

2012-07-24 @ 20:58:43
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0