Nyårsafton

I lördags var det nyårsafton och jag och Fredrik hade bjudit hit några vänner för att fira med oss. Vi åkte till Maxi och inhandlade nyårsmenyn som bestod av:

- Toast skagen
- Fläskfilé med potatisgratäng och rödvinssås
- Marängssviss

Det blev till att spendera några timmar i köket för att laga till allt, men det kändes bara roligt. För första gången i mitt liv gjorde jag egen rödvinssås och den blev riktigt god, dessvärre gjorde jag lite för lite, men man lär så länge man lever. Gästerna kom klockan sex och då började vi med att skåla i lite mousserande och sen blev det festligheter hela kvällen/natten lång. Vid tolvslaget stod vi ute i trädgården och vi kände oss alla glada över att vi inte hade lagt en massa pengar på fyrverkerier för det räckte gott och väl med de som vi fick se. Hela Bjuv lystes upp av fina färger. Efter en lång och trevlig afton somnade man gott i sin säng.

God fortsättning alla läsare på det nya året :)


Fredrik, Jonas, Lotta och en skymt av Emil


Elliots första nyårsafton


Robert var också här


Gott nytt 2012

Kommentarer
Postat av: Diana

Visst blir det mycket tid i köket, men det är det helt klart värt för att få en festmåltid!

God fortsättning!

2012-01-02 @ 15:13:53
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0