Smålandsbesök

I fredags kom mormor och Karl-Emil hit. Vi började med en god fika, mormor hade bakat en 30-års tårta till mig och så fick jag en present. Jag fick pengar, vilket passar jättebra då vi måste köpa nya utemöbler och jag har redan spanat in ett snyggt bord med fyra stolar på Maxi. Efter fikan tog vi en promenad i Bjuv. Vi ville visa omgivningarna för Karl-Emil. På kvällen åt vi thaimat och spelade spel.

Igår tog vi en tur till Malmö för att besöka Malmöhus och sjöfartsmuseet. Vi åt lunch på museets restaurang och på hemvägen tog vi en tur till Turning Torso. På kvällen kom svärföräldrarna hit på middag. Mormor hade lagat riktig husmanskost med köttfärslimpa, potatis, gräddsås och hemkokta lingon och till efterrätt blev det hembakt blåbärspaj med grädde och kaffe. Vi pratade och tittade på melodifestivalen, men det var som vanligt inga låtar som tilltalade mig. Jag tyckte mest om Charlotte Perelli, men hon åkte ju ut.

Idag åt vi en stor frukost och sedan åkte mormor och Karl-Emil hem, så nu är här tomt. Idag blir det till att tvätta och gå en promenad. Fredrik pluggar för fullt, han har fullt upp.

Imorgon är det jobb igen, det går fort när man är ledig. Jag ska försöka att komma iväg på spinningen här i Bjuv, jag måste prova den för att se om det är något som jag gillar. Mitt kort går snart ut på Friskis och det vore smidigare att träna där man bor.


Min fina tårta


Fikadags


Vårtecken: knoppar på syrénen


Utanför sjöfartsmuseet


Turning Torso

Kommentarer
Postat av: Diana

Skoj att din mormor kan komma på besök trots att det är en liten bit för henne!

Tårtan ser riktigt smarrig ut.

2012-02-26 @ 18:40:29
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Lotta Anderström

Ser ut som att ni haft en underbar helg!! Jonas tycker också att Eb börjar bli mer lik mig, kanske är så :)

2012-02-28 @ 21:26:00
URL: http://mittlivsomlotta.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Det var verkligen supergott!

2012-03-04 @ 18:38:43
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0