Bitande kyla

Vintern är verkligen här, fy så kallt det är. Jag och Fredrik försöker att trotsa kylan och ändå ge oss ut på våra promenader, men det biter verkligen i kinderna när man är ute. Idag blev det en tur till bageriet för att köpa goda bullar till frukosten, mums.

I veckan fick jag glädjebeskedet om att jag får lärartjänst året ut och detta inkluderar lov. Det känns så roligt att jag äntligen får den tjänst som jag utbildat mig för. Jag har trivts bra med det jag har gjort innan, men jag känner att jag hör hemma i skolans värld.

I fredags pratade jag med min bror och då fick jag veta att jag ska bli faster igen. De ska få en liten till i maj.

Igår var vi i Ängelholm, först var vi på två loppisar och sedan åkte vi till en bilhandlare för att titta på en bil. Det slutade med att vi fick provköra bilen och det var väldigt lockande att slå till, men vi väntar till Fredrik har ett jobb. Efter provkörningen åkte vi hem till Jonas, Lotta och Elliot. De har flyttat till sitt hus och vi var där för att se hur det går med deras renovering. De har fått det så fint och det var roligt att vara där och fika. På vägen hem beslutade vi oss för att åka till Döshult så lördagskvällen spenderades med svärföräldrarna, mysigt!

Idag blir det lugnt här hemma, Fredrik pluggar och jag ska titta i en skvallerblaska som jag köpte på Maxi idag.


Kommentarer
Postat av: Diana

Vad skoj! Det blev deras tredje barn eller?

2012-02-05 @ 18:43:53
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Aha, då förstår jag att de hoppas på en flicka. :)

2012-02-05 @ 22:37:53
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Lotta Anderström

Det var så mysigt när ni kom förbi förra helgen!! Kanske kan ta en spelkväll snart?

2012-02-11 @ 09:33:30
URL: http://mittlivsomlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0