Sköna, ljuvliga helg

Igår firade jag och Fredrik hans födelsedag. Vi lagade en trerättersmeny tillsammans och den såg ut såhär:

Toast skagen som förrätt.
Potatisgratäng, fläskfilé, rödvinssås och sallad till huvudrätt.
Glass och varma bär till efterrätt.
Franskt och italienskt rödvin som dryck.

Vi blev riktigt nöjda över måltiden och gratängen blev sådär krämig och god....mums!

Idag står jobb på agendan, jag har planerat för min idrottsundervisning, lagt in elevernas mål, gjort bedömningar i idrott och musik, planerat veckans läxor m.m. Jag tycker det är roligt att planera och strukturera mitt arbete. Under veckorna känner jag mig ofta stressad och att tiden inte räcker, men det är skönt att veta att man oftast kan jobba undan på söndagen då man känner sig i balans. Jag älskar mitt jobb, men 10000kr mer i lönekuvertet hade inte varit fel.

Idag har vi fått hem 10 kubik ved, så nu har vi lite jobb framför oss. Vintern har inte varit så sträng, så vi har ganska mycket ved kvar, vilket känns bra!

Här kommer några bilder:




Kommentarer
Postat av: Diana

Det låter jättegott! Det är skoj att planera och laga en smarrig meny!

2012-04-15 @ 20:52:39
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0