Trädgårdsarbete

Söndagen började med en stor frukost med nybakade bullar från det nyöppnade bageriet här i Bjuv, mums :) Efter det hade man energi för att arbeta i trädgården. Jag har klippt ner levendelbuskarna, rensat ogräs och löv samt att jag har klippt ner ytterligare en buske på framsidan. Fredrik ska sedan gräva upp den, så får det bli något annat där till våren. Vi har en del planer för vår trädgård, men det ligger några år framåt i tiden. Vi skulle vilja lägga nya plattor i gången till huset och så skulle jag vilja ha ett trädäck på baksidan. Fredrik har varit duktig och tvättat bilen, dammsugat den och bytt en trasig lampa, nu kan man köra säkert igen.

Resten av söndagen bjuder på strykning av tvätt, tillagning av köttbullar och så får det bli lite tv-tittande.


Rabatten på framsidan efter min rensning


Här ska det bli nya buskar till våren


Nytvättad bil


Gumman hjälper också till :)


Kommentarer
Postat av: Diana

Oj vad ni pysslar! Söndagar är ju en vilodag! :)

2011-11-06 @ 17:56:44
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0