Längtar efter julen

Jag börjar faktiskt så smått att länga efter julen. Förr var jag inte jätteglad för denna högtid, men de senaste åren har jag verkligen uppskattat den och som sagt nu längtar jag efter den. Det är så grått och trist ute och nu vill man bara få upp sina ljusstakar i fönstren för att sprida ljus i tillvaron. Det lutar åt att vi firar julen här hemma i år, det ska bli mysigt. Tråkigt nog blir det första julen på länge som jag inte firar med mormor. Hon har ju hittat kärleken och kommer fira med sambon och hans familj. Jag tycker att det är helt okej och det kommer fler jular.

Torsdag imorgon och veckorna rullar på. Idag blev det spinning efter jobb, det kändes motigt att ta sig dit, men det känns så himla skönt efteråt. Man har fått svettats ut en massa skräp i kroppen och man har fått rensa tankarna. Ikväll blir det Bonde söker fru och sedan blir det en god natts sömn i vår härliga säng :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0