Lördagsutflykt

Igår tog jag och Fredrik en utflykt till Glimmingehus. Jag hade aldrig varit där så det var kul att få se det i verkligheten. Det var mysigt att köra genom Skåne, det är vackert med alla gula rapsfält som sträcker sig längs vägarna. Vi tog en runda i borgen och sedan blev det picknick på gräset. Jag hade gjort tunnbrödsrullar som vi mumsade på. På vägen hem stannade vi för att köpa glass i ett litet samhälle som hette Gärsnäs och sedan blev det ett stopp i Dalby för att titta på kyrkan som ligger där. Det är nordens äldsta kyrka och den är väldigt vacker.

På kvällen var vi ganska trötta så det fick bli film och tacos. Tråkigt nog kallade sängen redan halv tio, men är man trött så är man.

Idag har jag rensat ogräs i trädgården, men sedan kom regnet så nu blir det inte mycket mer gjort. Klockan fem ska jag till Rydebäcks kyrka för att se min kollega sjunga i en vårkonsert som hålls där. Ikväll får det bli mys med tapenade och oliver......gott!


Glimmingehus


Ingången till borgen


I den stora salen inuti borgen


Vacker utsikt från ett av fönstren i borgen


Paret Hansson


Nästa lördag planerar vi en utflykt till Helsingör för att äta pölse och besöka Kronborgs slott. På söndag fyller Magnus år och det är mors dag, då ska vi till Fågelparken och sedan Döshult.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Glimmingehus ja där hade jag aldrig heller varit. Så förra året åkte vi dit med elvira i bärsele och sällskap av min lille bror och sambo så fick jag se det hela. =) Min lille bror kunde tänka sig och bo i det slottet. =)

2011-05-25 @ 20:27:59
URL: http://www.busgunilla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0