Födelsedag och mors dag

Igår firade vi Magnus som fyllde 33 år och mors dag. Vi träffade hela familjen på Helsingborgs djurpark (fd fågelparken). Jag har aldrig varit där innan så det var roligt att få titta på alla fina djur. Mina favoriter är såklart lemurerna. De satt så fint och skyddade sig mot regnet och två små ungar hade kurat ihop sig vid mammans mage. En känguru hade också fått en unge som satt så fint i mammans pung. Ja, det var en upplevelse att vara där och här kommer lite fina bilder.


Getterna hade också fått ungar


Lemurfamiljen värmer varandra i regnet


En hyacintara


En kapybara tittar ut


Massvis med flamingos


En känguru med sin unge

Efter djurparksvistelsen åkte vi till Döshult för att fortsätta firandet. Först blev det en rundtur i möllan, då svärföräldrarna har jobbat en hel del på den de senaste veckorna. Vilket arbete de har lagt ner och det blir så fint. Nu kan man gå upp på tredje våningen och Fredrik tog en stege och klättrade upp nästan till toppen.


Döshults mölla 2011


Fönster på tredje våningen



Efter möllevisningen blev det god middag och tårta som svärmor hade bakat.....mums!

Det har varit en händelserik helg och vi har haft det så mysigt. Nu väntar två arbetsdagar till denna vecka, sedan beger jag mig till de småländska skogarna för ett besök i Vimmerby hos min kära mormor.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Oj vad jag blev förvirrad när jag läste ditt inlägg. Hade läst inlägg från min syster innan och vi har en bror som heter magnus fast han fyller år i januari så det fick jag inte till att stämma att helt plötsligt skulle hon fira honom och mors dag. Ja det blev knäppt. =) Men vad trevligt det verkade där på djurparken. Får nog minsann dra dit med elvira någon dag. Kram

2011-06-07 @ 21:59:33
URL: http://www.busgunilla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0