Vinter.....igen

Jaha, då blev marken återigen vit, men som jag trodde så har den mesta snön redan försvunnit. Barnen i min klass var i alla fall glada, de gjorde snögubbar och små snögubbebebisar. Nu är det fredag och kroppen känns helt lugn efter en god middag tillsammans med maken. Vad ska vi då hitta på denna helgen? Imorgon ska maken klippa sig och på vägen hem köper han goda frukostbullar som vi ska kalasa på. Vi ska se om vi hittar någon bra loppis att gå på, Fredrik är på jakt efter en hylla. Lördagskvällen spenderar vi i hemmets lugna vrå, vi ska äta en trerättersmeny. Det blir toast skagen till förrätt, potatisgratäng och kassler till huvudrätt och till efterrätt blir det glass och varma bär. Sedan blir det ost, kex och tapenade.....jag är helt tokig i det. Det är ganska konstigt att jag gillar det så mycket för jag avskyr oliver. Vad ska man då hitta på på söndag? Det finns nog alltid något att göra, exempelvis stryka, tvätta, torka ur köksskåpen.....åh så kul!

Här kommer några bilder från vår bröllopsresa.


Paris i december


Utanför Louvren


I Eiffeltornet


Framför Triumpfbågen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0