Loppis

Idag har vi varit på loppis i Billesholm, där var massvis med folk och vi fyndade fem böcker för tio kronor.....så billigt. Efter loppisen åkte vi till Helsingborgs auktionsverk och där hittade Fredrik en bokhylla som han vill ha. Vi ska lägga ett bud och om allt går vägen så får han hyllan av mig i 30-årspresent. Auktionen äger rum imorgon och vi ska lägga ett bud via nätet. Vi tog sedan en tur till Elgiganten för att titta på kameror och dammsugare. Fredrik hittade en fin systemkamera som han skulle behöva i sitt arkeologiarbete. Jag tittade på små digitalkameror, skulle verkligen vilja ha en ny och snabbare modell, den vi har är så långsam. Vi behöver en ny dammsugare och tittade på några Mielemodeller. Vi har en Miele idag och den har varit så bra, dock har den några år på nacken och har fått leva ett hårt liv. Vi provdammsög några olika modeller och det lutar åt en ny Miele, men den kostar en del och den gamla håller i några månader till. Jag håller mina tummar och tår för en ny vinst genom postkodlotteriet, den får gärna vara högre än 150kr nästa gång.

När vi kom hem blev det återigen vår så Fredrik tog ett ryck i trädgården och jag rensade bland alla fakturor och satte in i pärmen, skönt att ha ordning bland allt. Häromdagen kom mitt kursbevis att jag klarat mina 7,5 hp inom tidig läs- och skrivinlärning, känns kul att ha ytterligare ett dokument att sätta in bland de andra kursbevisen.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Låter som en härlig dag!! Kul att ni hittade en fin hylla! Håller tummarna för att den blir er!

2011-03-19 @ 17:23:48
URL: http://mittlivsomlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0