Huset är städat och snart är det helg

Då har man städat hela huset och tvättat två maskiner tvätt, alltid lika skönt när det är gjort. Imorgon är det fredag igen och det känns helt ljuvligt. Jag jobbar sent imorgon och efter jobb ska jag till Maxi för att inhandla räkor och annat gott tills på lördag, då blir det nämligen tjejkväll. Fredrik ska iväg på sittning i Lund och då passar jag på att träffa mina bästa tjejpolare Carro, Lotta och Helena. Det blir nog mycket snack och skratt, ska bli riktigt kul.

Barnen är så goa på jobb, de ritar teckningar och överröser oss med fina komplimanger. Idag sa en flicka att vi var fantastiska, det värmer i lärarhjärtat. Allt blir så mycket lättare nu när det börjar bli varmt ute, barnen vill inget hellre än att få vara ute och leka av sig och vi fröknar tar oss gärna en kaffe på bänken ute på gården, där är ljuvligt att sitta.

Jag kan knappt fatta att vi åker till Italien om en månad, det ska bli så roligt. Jag och Fredrik har velat åka till Rom ganska länge och det ska bli en upplevelse att få åka dit. Det kommer bli så spännande att få se huset som svärföräldrarna har köpt, vi har ju sett en massa bilder och det ser så vackert ut.

Här kommer några bilder på Carro, Lotta och Helena från bröllopet.

Carro och hennes sambo Niclas.


Lotta med sin make Jonas.


Helena med sin sambo Kristian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0