Vimmerby

I måndags kom jag hem ifrån min lilla tripp till Vimmerby. Jag har varit hemma hos mormor och laddat upp batterierna. Vi har hunnit med en hel del, i torsdags var Ove på besök och då blev det strömming till middag. Jag älskar strömming, den är lika god varm som kall. Ove hade fiskat strömmingen så det kändes extra gott. I fredags var vi hemma hos min barndomskamrat Sandra och hennes familj. Hon har tre helt underbara barn. Vi fikade och tittade runt i deras hus, de bor jättefint. De andra dagarna har det blivit mycket spel, film och lite annat smått och gott.

Idag åkte jag till Flower Team efter jobb och inhandlade lite pelargoner och margueriter. Kvällen har jag spenderat i trädgården. Jag har satt mina blommor i krukor, rensat ogräs och flyttat min gräslök till en annan låda.

I helgen händer det mycket. På lördag ska vi på dop i Allerums kyrka. Det är Christian och Cathy som döper sin son Jonathan. Efter dopet ska vi åka ner till Lund för att fira Caroline som har tagit sin juristexamen. Det blir fullspäckat schema, men det ska bli så kul. På söndag hoppas jag att det blir fint väder så att man kan åka och bada.


Mormors söta nymfparakit Klara


Strömming i mängder


En pion har slagit ut i trädgården


Sommarfint


En av våra rosa buskar blommar för fullt


Margueriter


Gumman äter gräs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0