Glad midsommar

Åh vad härligt! Endast en arbetsdag till denna veckan sedan är det midsommar. Jag älskar denna högtid för den bjuder på så mycket. Sill och potatis, en av mina favoriträtter. Jordgubbar, vem kan motstå denna frestelse. En iskall öl, så gott. Sällskap med familj och vänner. Roliga lekar, skratt och musik. Jag bara längtar till fredag då vi åker till Döshult och sedan till Perstorp.

Idag var jag och handlade på Maxi och då gick jag förbi jordgubbsståndet och tänkte köpa hem en liter, men det var tur att jag inte gjorde det för ikväll har jag plockat av nästan två liter av våra egenodlade gubbar. Det är livskvalité och kunna äta av sina egna jordgubbar. Jag har satt in dem i kylen för att kunna ha dem till frukost och till kvällen imorgon.

Fredrik har klippt våra häckar och vi kunde konstatera att den ena häcken har växt sig dubbelt så hög mot vad den var när vi flyttade in för två år sedan. Det känns skönt att de växer för vi vill slippa insyn. Det är mysigt att gå i trädgården och rensa och klippa, man njuter av tystnaden och lugnet.

Glad midsommar till alla som läser denna blogg.


Egenodlade jordgubbar

Kommentarer
Postat av: Hanna

Glad midsommar till dig också :-)

2011-06-23 @ 23:15:03
URL: http://hannathoresson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Glad midsommar!! Ses snart vilket ska bli superkul!! Härligt med egna jordgubbar!!!

2011-06-24 @ 09:48:48
URL: http://mittlivsomlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0