Vårt hus

Idag är det strålande solsken ute och då måste man ju passa på att göra lite husarbete. Fredrik har målat grunden till garaget, vattnat det nysådda gräset, skrapat bort mossa på muren och jag har varit en runda till tippen för att kasta vårt gamla cafébord med stolar, det hade stått och möglat under vintern ute i vedskjulet. Jag funderade först på att måla om det, men Fredrik har redan gjort det en gång och med tanke på att ett sådant bord inte kostar så mycket så kan vi lika gärna köpa nytt. 

Igår hade jag en trevlig kväll hemma hos Lisa. Vi fick hemmagjord pizza och gott vin till det. Vi hade tankar om att gå ut och dansa, men tiden gick så fort och vips var klockan ett och vi var trötta. Jag och Emma tog bussen hem till henne för att hämta hennes söta hund Zapfo. Emma följde mig till stationen där jag tog tåget hem, sedan hämtade Fredrik mig. Det var skönt att komma hem och få sova och idag tog vi en lång sovmorgon. 

Ikväll bär det av hem till Anna och det ska bli roligt att få träffa alla kompisar. 

Här kommer lite vårbilder på vårt hus:


Baksidan, snart ska poolen stå där :)


Äppelträd och plommonträd


Vedskjulet

 
Framsidan


Härliga vårtecken....krokus


Det blev lördagsfika utomhus idag :)


Gumman är ute på upptäcksfärd


Kommentarer
Postat av: Gunilla

har ni mycket mossa eller? tycker det ser ut så. kanske bilderna som ger fel uppfattning... =) men verkar fint annars. =)

2011-04-14 @ 23:42:47
URL: http://www.busgunilla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0