Semester

Nu har jag äntligen semester, i hela elva dagar ska jag nu vara ledig och jag ska inte tänka en enda tanke på mitt jobb, bara njuta och slappa. Idag har det varit en riktig sommardag, så härligt. Efter jobb körde jag ut till Väla för att växla pengar till resan, sedan bar det av hemåt för att hämta upp Fredrik för att sedan åka till Familia. På Familia handlade vi på Apoteket och sedan var vi på Kappahl för att köpa byxor till Fredrik. Han hade tur idag som hittade två par och de hade 25% rabatt på byxor. Jag hittade också ett par som jag köpte. Efter shoppingen blev det en runda på Maxi för att köpa hem lite påskmat, så imorgon blir det ägg, sill, köttbullar, prinskorv, potatisgratäng och såklart påskmust. Det ska bli mysigt att inviga ledigheten med lite god mat.

Vi har en hel del träd utanför vår tomt och ikväll när vi tittade ut så såg vi att det satt något högt uppe i trädet. Vi gick ut för att titta och då såg vi att där var en katt. Vi blev ganska oroliga för den satt väldigt högt uppe i trädet. Vi gick in för att hämta vår stege och prova att klättra upp och hämta den, men det visade sig att stegen var för kort. Vi tog sedan en chansning och ringde brandkåren för att kolla om de kunde hjälpa katten, men såklart sysslade de inte med sånt. Dessvärre sitter katten där fortfarande och det gör ont i mitt hjärta att se den sitta där och plågas. Jag hoppas innerligt att den kan ta sig ner under natten.


Kommentarer
Postat av: Malin

stackars katten =( berätta gärna hur det gick

2011-04-21 @ 22:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0