Fredrik 30 år

I onsdags fyllde min käre make 30 år och det har vi firat. I onsdags gick jag upp tidigt för att åka till Statoil och köpa bullar och en tidning. Vi hade nämligen satt in en firarannons i HD. Jag sjöng och gav Fredrik frukost på sängen och sedan var det dags att köra till jobb. På kvällen lagade jag middag och vi åt varsin princessbakelse. I fredags var svärföräldrarna och Magnus här, tyvärr kunde inte Caroline komma för hon hade åkt till sin syster som gifte sig igår. Vi grillade och kalasade på en princesstårta. Fredrik fick jättefina presenter bland annat en jordglobsbar. Det roliga var att vi budat på denna jordglob på Helsingborgs auktionsverk för två veckor sedan, men buden drog iväg och vi fick lägga oss. Svärföräldrarna hjälpte oss att lägga buden, men de talade ju inte om att de lagt det högsta budet så det blev en glad överraskning när Fredrik öppnade paketet i fredags. Det blev mycket prat om Italien, kan knappt fatta att vi är där om en vecka. Vi har börjat att lägga fram saker som vi ska ha med oss, känns skönt att börja planera.

Igår var det riktigt tråkigt väder, men det blev en runda in till stan för att träffa Carro och Lotta. Vi tog en fika och satt och pratade, kul att träffas lite innan vi åker. På kvällen tog jag och Fredrik en tur till Ängelholm för att äta på kinarestaurang. Det var mysigt att komma ut lite och på vägen hem tog vi en runda till Ausås för att titta hur där ser ut. Vi har en dröm om att flytta ut till landet och där är riktigt fint. Vi åkte upp till Ausås mölla och Fredrik tog lite bilder där. Senare på kvällen åt vi ost och drack lite vin och som vanligt så somnade jag i soffan mitt i en bra film.

Idag har vi haft superbra väder och då har vi passat på att arbeta i trädgården. Jag har rensat ogräs och Fredrik har klippt gräset. Vi har fått hem det sista vedlasset för den här gången så vi har burit in 15 fulla skottkärror. Vi måste få in allt innan resan, men det ska nog inte vara några problem.

Imorgon är det en ny arbetsvecka, men det känns bra med tanke på att jag bara jobbar fyra dagar och sedan har jag lov. Det ska ju bli fint väder så jag hoppas på många utetimmar och lite sol på mina kinder.


Fina blommor och kort som Fredrik fick på sin 30-årsdag.


Födelsedagsfika.


Den fina jordgloben som nu har fått sin plats på kontoret.


Födelsedagsfika med hela familjen Hansson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0