En tripp till Malmö

I lördags hade vi bott i huset i ett år och det firade vi med att åka till Malmö. Vi tog tåget dit och var framme runt tolv. Vi började dagen med ett besök på Malmöhus, sedan gick vi till Tekniska museumet och Sjöfartsmuseumet. Det var roligt att titta på alla gamla bilar, flygplan, båtar och häftigt att gå in i en u-båt. På eftermiddagen tog vi en tur i lite affärer, jag var på jakt efter bröllopsskor och underkläder, men jag hittade inget som jag tyckte om. Efter "shoppingturen" blev vi trötta och hungriga och då hittade vi en trevlig uteservering där vi åt middag och drack varsin öl. Det var så härligt att sitta ute och inte frysa. Efter middagen var det dags att styra kosan mot Bjuv igen, men vi stannade till utanför St. Petri kyrka för att beskåda ett bröllop. När vi var tillbaka i Helsingborg hade vi lite dötid och då tog vi varsin dricka på Hamnkrogen och sedan tog vi tåget hem. Det var skönt att komma hem efter mycket motion på Malmös gator och torg. Dagen avlsutade vi med kaffe, spel och lite "Matador".