Snart är det sommarlov

Idag har vi övat inför skolavslutningen tillsammans med barnen. Det finns nog inget vackrare än barn som sjunger. Man minns tillbaka på sina egna skolavslutningar och det är minsann en speciell dag. Om exakt en vecka börjar mitt sommarlov och det känns helt ljuvligt att äntligen ha 7,5 veckas ledighet. Det tråkiga är att jag inte får någon semester tillsammans med Fredrik. Han ska arbeta på sitt gamla jobb i sommar och får han ett jobb som arkeolog så startar det förhoppningsvis i augusti. Jaja, vi får se fram emot nästa sommar, då ska vi minsann vara lediga tillsammans.

I veckan har det varit mycket fix här hemma. Fredrik har målat stuprör, grillen, plåtar på huset. Vi har rensat en massa ogräs och städat i garaget. Det är skönt att få mycket gjort.

Helgen blir lugn med en tur till svärföräldrarna och till mammas grav.


Kommentarer
Postat av: Diana

Det blir ju tyvärr så ibland att man inte kan ha ledigt ihop... man måste ju ha pengar med. :( Jag och Batman får tre veckor i år, så länge har vi aldrig haft!



Sv: Haha, nej det var den yngsta av dem som tog studenten! Så nu blir där inga fler där...

2012-06-09 @ 11:09:48
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Visst är det underbart! Det är min andra sommarsemester jag någonsin haft.

2012-06-19 @ 15:56:49
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: mariel

Ja,vad ska man säga?? Själv har jag arbetat i snart 40 år och har ALDRIG haft 7,5 veckors ledigt!

Men så är jag bara en simpel barnmorska...

2012-06-21 @ 20:59:00
Postat av: Sofie

Men vi lärare arbetar också 45,5 h varje vecka och vi får aldrig någon övertidsersättning.

2012-06-21 @ 22:57:02
Postat av: Mariel

Och det har du gjort i ett helt år!!!!

Jag har inte heller övertidsersättning, den är bortförhandlad och ersatt med 1 veckas semester. Jag kan, av praktiska skäl, inte ta ut mer än max 4 v sammanhängande och oftast inte under högsommaren. Jag jobbar jul, nyår och andra helgdagar, har inte påsk-, höst-, jul- eller sportlov heller. Även jag träffar föräldrar för rådgivning, uppföljning och undersökning. Kurser sker ofta utanför arbetstid.

Så på lång sikt jämnar det nog ut sig!

2012-06-22 @ 08:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0