Tiara och slöja

I lördags var jag och Carro på Anina och provade våra klänningar. Min satt som i höstas, men skulle läggas upp. Carros klänning är för stor, men de ska sy in den. Jag hittade en superfin tiara och jag slog till och köpte den. Jag provade även en slöja för att se vilken längd jag ville ha. Jag bestämde mig för en kort och idag har jag beställt den på www.tiaror.se slöjans nummer är 1115. Vigselprogrammet blev godkänt av prästen så nu kan vi skriva ut det. Semestern närmar sig och då kan vi jobba på festprogrammet i lugn och ro. Om sju dagar går sista svarsdatum ut, men det ser ut som att de flesta kommer. Detta inlägg blev inte så långt, men en uppdatering om hur det går på bröllopsfronten har ni nu fått.

Vigeselsamtal och inköp av vigselring, skor och underkläder

Det närmar sig tvåmånadersstrecket och det har hänt en del på bröllopsfronten den senaste veckan. I torsdags var vi och träffade vår vigselpräst som heter Marianne. Hon verkar väldigt bra, lugn och sansad. Vi gick igenom psalmer, solomusik och så fick vi öva på att gå och ställa oss på altaret. Vi övade på att hålla i båda ringarna, med varsin hand, men det gick bra för min ring passade i Fredriks ring. Jag blev faktiskt lite nervös bara genom att öva, det pirrade i magen, nu är det liksom på riktigt allting. Jag längtar verkligen till den 21:e augusti, då blir Fredrik min man.

Vi har varit på Lyxxa och beställt min vigselring och jag var och provade den i onsdags, den satt så bra. Nu ska de sätta fem diamanter i ringen och gravera in datum och våra första bokstäver i namnen. Jag kan hämta den i början av juli. Jag har också fått tag på underkläder från Twilfit och ett par underbara skor från Sko Rönne. Till nästa löning blir det inköp av slöja och tiara för jag har tagit ett nytt beslut, jag vill nog ha slöja ändå. Lotta var så fin i sin slöja och krona på sitt bröllop och slöja hör ju till. Jag har hittat en sida på nätet som säljer billiga slöjor, funderar på att beställa därifrån.

På lördag den 19:e ska jag och Carro till Anina och prova våra klänningar. Hennes tärnklänning har kommit och jag ska prova min och göra de ändringar som behövs.

Vi är så gott som klara med vigselprogrammet, vi bestämde det sista igår vad det gäller utgångsmusik. Jag ska skicka programmet till prästen innan hon går på semester. Vill gärna att hon ska titta igenom så att allt stämmer.

Ja, det har hänt en del, men så skönt att slippa stressa in i det sista.

En tripp till Malmö

I lördags hade vi bott i huset i ett år och det firade vi med att åka till Malmö. Vi tog tåget dit och var framme runt tolv. Vi började dagen med ett besök på Malmöhus, sedan gick vi till Tekniska museumet och Sjöfartsmuseumet. Det var roligt att titta på alla gamla bilar, flygplan, båtar och häftigt att gå in i en u-båt. På eftermiddagen tog vi en tur i lite affärer, jag var på jakt efter bröllopsskor och underkläder, men jag hittade inget som jag tyckte om. Efter "shoppingturen" blev vi trötta och hungriga och då hittade vi en trevlig uteservering där vi åt middag och drack varsin öl. Det var så härligt att sitta ute och inte frysa. Efter middagen var det dags att styra kosan mot Bjuv igen, men vi stannade till utanför St. Petri kyrka för att beskåda ett bröllop. När vi var tillbaka i Helsingborg hade vi lite dötid och då tog vi varsin dricka på Hamnkrogen och sedan tog vi tåget hem. Det var skönt att komma hem efter mycket motion på Malmös gator och torg. Dagen avlsutade vi med kaffe, spel och lite "Matador".