Livet rullar på i full fart

Det var ett tag sedan jag skrev blogg så nu är det väl dags att uppdatera lite. Fredrik har varit på sin kurs i Grosseto, men tyvärr kom han hem med hög feber och hosta som visade sig vara lunginflammation. Nu går han på penicillin och efter två läkarbesök ska han tillbaka på måndag igen och ta nya prover. Usch, det är inte kul för honom, jag ser verkligen att han mår dåligt, han är inte sig lik.

Det fungerade bra att bo själv hemma i huset i en vecka, jag vande mig att sova ensam, men nu känns det tryggt att ha Fredrik vid sin sida igen. Jag passade på att ha en tjejkväll med Carro, Lotta och Helena förra fredagen. Vi åt räkor och kräftor, det var riktigt trevligt. Elliot var också här så det blev den del bebismys, man måste ju passa på.

Saker och ting känns bättre och bättre på jobbet, nu känns det som att man kommit in i rutiner igen. Jag har klassläraransvar på fredagar och jag lever för dem dagarna. Jag känner att jag får planera och lägga upp undervisningen som jag vill och jag bara längtar tills jag får ett lärarjobb på heltid. Men vem vet, det har jag kanske snart?

Idag har jag dammat och städat toaletten grundligt. Fy så smutsigt det kan bli i en duschkabin, trots att man bara använder vatten och duschgrejer i den. Nu har jag skurat med tandborste så nu är den ren och fräsch igen. Jag har ett måste till idag och det är att dammsuga bilen så det är väl lika bra att ta tag i det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0