Vårstädning

Idag har vi varit flitiga. Vi gick upp i tid och då började jag med att städa toaletterna, tvätta, byta sängkläder och kasta sopor. Fredrik jobbade med sin inlämningsuppgift. Efter det gick jag ut i trädgården för att rensa bort det gamla från i fjol. Jag klippte ner kärleksörten, lavendeln och hortensian så nu ser det riktigt städat ut.



Efter trädgårdsarbetet hjälpte jag Fredrik med veden. I torsdags fick vi hem lass 1 av 3 och totalt blir det 20 kubik ved som kommer att räcka ca ett år. Det är mycket slit med att bära ved, men det får det vara värt med tanke på hur mycket elen kostar idag. Vi hade som mål att gå 20 rundor med ved och nu har vi en liten hög kvar, det får bli vårt söndagsnöje. 



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0