Riktig myshelg

Nu går ytterligare en mysig helg mot sitt slut. Vi har hunnit med en himla massa. Igår åt vi en trerättersmiddag och kvällen avslutades med ostbricka framför filmen "Hämnden" med Mikael Persbrandt, den var riktigt bra, men så sorglig, jag grät en del på slutet. Idag har vi varit hos mina kära svärföräldrar i Döshult. Vi har varit uppe i möllan, de har kommit riktigt långt där nu. Snart är andra planet färdigt så vi gick upp där idag. Eftermiddagen spenderade vi mest framför datorn. Fredrik hittade en bokylla på auktionen igår och han la ett bud och vi vann budgivningen så i dagarna får han hem sin 30-årspresent. Han blev så glad för att det gick vägen, han har velat ha en hylla länge nu.

 Såhär fin är hyllan som Fredrik ska ha på kontoret i källaren. Det finns även belysning så det kommer lysa fint där om kvällarna. 

När vi kom hem från Döshult strök jag all tvätt och sedan fyllde vi upp pannrummet med ved så nu har vi så att det räcker ett tag. Nu ska ju vårvärmen komma och då behöver vi förhoppningsvis inte elda varje dag.

Imorgon är det måndag och ny arbetsvecka. Efter jobb imorgon blir det step, ska bli kul. På tisdag har vi studiedag och ska arbeta med den nya läroplanen.

Innan Döshult tog vi en tur inom Familia och jag köpte mig en ny vårjacka. Det ska bli skönt när man kan hänga in den tjocka vinterjackan i garderoben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0