Semestern är här

Igår vid lunchtid stämplade jag ut från jobbet och tänker inte återvända förrän efter fyra härliga veckor. Semestern började med en träff på stan med Carro och Lotta. Vi hade bestämt möte kvart i ett, men Lotta dök aldrig upp. Jag och Carro messade henne och talade om att vi gick till ett café, men vi hörde aldrig något. Under vår fika satt vi och var spända och förväntansfulla för vi kunde ju ana var Lotta var någonstans, nämligen på BB. Det roliga är att vi har fått lämna in gissningar till Lotta kring kön och datum för födsel och vi prickade in rätt! Klockan sju igårkväll fick jag ett sms från Lotta, då hade hennes och Jonas son fötts på eftermiddagen. Jag blev helt upprymd av glädje för deras skull och var så ivrig att få se det lilla underverket. Lite senare dök han upp på webbisar, helt underbart söt. Det ska bli så roligt att få träffa honom för man har ju verkligen fått följa Lottas graviditet och jag har t.o.m känt den lilles sparkar.

Om några timmar ska vi bege oss till Mölle för att träffa Henrik och några andra kompisar. Det blir grillning och kanske ett dopp i havet. Vi har ju verkligen tur med vädret idag, hoppas bara att det håller i sig. Vi ska ta en tur inom mammas grav på vägen till Mölle. Jag ska köpa lite nya blommor och sätta så att hon får det riktigt sommarfint. Jag saknar verkligen min mamma, men nu vet jag att hon har det bra.

Här kommer några bilder:


Fredriks fina båt som han byggt själv


Idag fick det bli extra fin frukost för att fira in semestern

Kommentarer
Postat av: Diana

Oj, har Ewa gått bort?! Jag beklagar!



Härlig med semester, den är alltid lika välbehövlig. Vi har bara tre veckor, men jag har aldirg haft sommersemester förr och det är riktigt skönt.

2011-07-09 @ 16:05:24
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Alexandra G. Eriksson

Förstår att du saknar din mamma. Men du har en väldigt sund och bra tanke när du skriver att hon har det bättre nu, för du har så rätt.



Njut nu av din semester, den är du verkligen värd!

Kram på dig.

2011-07-10 @ 20:47:35
URL: http://1carpediem1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0