Hemma i Skåne igen

Idag styrde jag kosan tillbaka till Skåne. Mormor och Karl-Emil skulle besöka en syster till Karl-Emil i Kristianstad så jag kunde åka med dem dit och sedan tog jag tåget hem. Jag har haft några trevliga dagar i småland. Igår åkte vi till Kalmar och tittade på bilar och på slottet. På vägen hem åkte vi in i en mysig liten by som heter Pataholm. Där skulle man bo, små söta hus och kullerstensgatan utanför, sedan kom man ner till vattnet med en massa småbåtar som låg förtöjda vid sina bryggor. Vi tog också en runda inom Mönsterås, vi handlade mat och sedan körde vi igenom samhället. De har en jättefin kyrka som ligger uppe på en höjd, tyvärr blev det ingen bild till Fredriks samling. Sista kvällen i Grimhult spenderades i tv-soffan med glass och blåbär (egenplockade :).

Nu har jag två veckors semester kvar och då hoppas jag innerligt att solen kommer tillbaka så att det kan bli några lata dagar i trädgården med en bra bok. Snart har även Fredrik semester och då ska vi ut på lite dagsutflykter. Vi har pratat om att åka till Malmö, Kristianstad och Söderåsen.

Här kommer lite bilder från mina dagar i småland:


Izor i blåbärsskogen


Egenplockade blåbär....mums


Kalmars slott


Pataholm


Izor sover gott i bilen till Kristianstad

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Pataholm såg verkligen mysigt ut. Där hade man gärna bott. =)

2011-07-21 @ 20:12:59
URL: http://www.busgunilla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0