Haket

Igår träffade jag mina underbara vänner Lisa och Emma. Vi hade bokat bord på Haket för att äta en god middag tillsammans. Jag åt souvlaki med klyftpotatis, tzatziki och fetaost, det smakade jättegott. Lisa ska snart flytta till sin stora kärlek i Höör och nu i juli fyller hon 40 år så vi bjöd henne på maten. Det var ganska mycket folk på Haket och efter några timmar ville vi förflytta oss till ett annat ställe. Vi tog en runda på stan innan vi bestämde oss för Mezo. På Mezo blev det fika med kladdkaka och läsk för min del. Efter en trevlig kväll tog jag tåget hem och somnade sedan gott efter en lång arbetsvecka.

Idag har jag städat, strukit tvätt och tvättat. Fredrik rensar ogräs i trädgården mellan alla regnskurarna. Trist att vädret skulle bli såhär kasst efter den fina veckan som vi haft, men ska väl inte klaga. Jag har kunnat vara ute mycket och det har blivit en del bad i vår nya pool. Ikväll blir det återigen att styra kosan mot Perstorp för ikväll ska vi fira Helenas examen.

I veckan har vi plockat av ytterligare en massa jordgubbar från vårt lilla land, det känns helt ofattbart hur det har kunnat bli så mycket, men det är väl ett bra fruktår i år.


Jordgubbslandet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0