Helgen i Grimhult

I helgen har vi varit hos mormor och Karl-Emil i Grimhult. Mormor har ju lämnat Vimmerby så nu styr vi kosan mot Mönsterås kommun istället. Det gick bra att köra dit, vi hade GPS:en med oss, men det var inte svårt att hitta för det är ungefär samma sträcka som jag brukar köra. Vi har faktiskt två mil närmare till mormor nu, det är bra. I fredags fick vi mat när vi kom fram och sedan tittade vi på "På Spåret" och Idol. Eftersom det var fredag så var vi ganska trötta så vi hoppade i säng runt elva.

I lördags styrde vi kosan mot Mönsterås och sedan Kalmar. Vi tog en tur i Mönsterås, vi tittade på kyrkan och gick ner till havet. Mönsterås är en fin liten stad. I Kalmar blåste det nästan full storm. Vi tog en tur till domkyrkan och efter det blev det fika på ett mysigt café. Tyvärr så var inte slottet öppet så Fredrik tog en tur för att fota. Jag var där i somras så jag tog en tur in på ett köpcentra. När vi var frusna inpå skelettet körde vi tillbaka mot Mönsterås. På vägen stannade vi till vid en klosterruin. Vi tog lite bilder och rastade Izor en stund. Väl hemma i Grimhult värmde vi oss med glögg och hembakade pepparkakor. På kvällen spelade vi spel och satt och pratade.

Igår tog vi en lång skogspromenad tillsammans med Karl-Emil och Izor efter att vi hade ätit frukost. Det var så ljuvligt att andas in den friska skogsluften och känna lugnet. Izor han sprang och sprang, han blev aldrig trött. Vi spanade efter älgar och rådjur, men de höll sig borta tyvärr. En helg går tyvärr lite för fort och vi körde hem tidigt på eftermiddagen. Det känns skönt att veta att mormor har det bra och att hon nu får dela livet med någon.


Jag utanför kyrkan i Mönsterås


Domkyrkan i Kalmar


Mormor och jag på ett café i Kalmar


Kalmarslott


Kronobäcks klosterruin


Mormor och Karl-Emils hus sett från skogen


Izor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0