Semestern börjar gå mot sitt slut

Jaha, då har jag bara några dagar kvar på min semester och på tisdag börjar allvaret igen. Jag har haft fyra underbara veckor, bara fått ta det lugnt, vara med min älskling, läsa, besöka mormor, renovera garage, sola, bada, grilla, äta glass och mycket annat. Garagebygget är i full gång och idag har vi varit på Byggmax för att köpa hem mer isolering. Fy, vilket läskigt material isolering är. Det kliar på hela kroppen efter att man har hanterat det....usch :) Mer än hälften av gipsskivorna är uppsatta och vi längtar tills vi kan sätta igång och måla.

Min läslust håller i sig, jag har avverkat min femte bok den här semestern och idag var jag i bokaffären och köpte en ny av Mari Jungstedt. Hon har skrivit en serie med nio böcker och jag började läsa de två sista böckerna och nu har jag börjat från början....eller nästan, jag fick börja på bok två i serien för biblioteket i Bjuv hade inte första boken inne. Idag var jag i alla fall och köpte den tredje boken som ska påbörjas idag, den heter: Den inre kretsen. Målet är att läsa alla de nio böckerna, jag hoppas bara att lusten stannar kvar nu när vardagen börjar igen.

Det känns både jobbigt och roligt att börja jobba igen. Nu känner man ett sånt lugnt inombords och jag vet att det lugnet försvinner i och med alla måsten som vardagen för med sig. Dock är det skönt att komma in i gamla rutiner igen, kroppen mår ändå bäst av det. Nu ska jag komma igång med min träning igen och nu har jag kollat upp att det finns en simhall i Billesholm som jag tänker besöka en gång i veckan. Det får bli lite kvällssim. Spinningen ska jag också fortsätta med, måste ju använda mina fina spinningsskor.

Här kommer några bilder från garagerenoveringen, dock har det hänt mer än bilderna visar. Jag får fota mer sen.


En hög med isolering


Här började vi sätta upp gipsskivor


En hög med gipsskivor


2/3 av denna väggen är nu täckt med gipsskivor

Kommentarer
Postat av: Diana

Massa jobb med hus, men det är säkert skoj när det är klart!

2011-08-07 @ 00:08:50
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0