Semestermys

Nu är jag inne på min sista semestervecka för den här sommaren och jag väntar fortfarande på att solen ska lysa en hel dag, men man kan inte få allt. I fredags åkte jag och Fredrik till Malmö för att shoppa, äta och dricka gott. Vi åt en god middag på Lilla torg, handlade en massa nya kläder till Fredrik, köpte present till Carro och en ny bok till mig. Läslusten har verkligen infunnit sig och nu är jag inne på min fjärde bok den här semestern. Jag har fastnat för Mari Jungstedts böcker och just nu läser jag hennes senaste bok Det fjärde offret. Jag tycker att hennes böcker fångar en från första sidan och det är svårt att sluta läsa, härligt.

I lördags var vi på tippen för att kasta en massa skräp från renoveringen i garaget. Vi är i full gång med att fixa där nu. Vi har rivit ner en massa gipsväggar och tagit bort isolering som behöver bytas ut. Nu har vi köpt en massa nytt material, så nu är det bara att byta ut så kommer det bli ett bra garage igen. Kvällen spenderade vi hemma hos Carro och Niclas. De har en jättefin bakgård där vi grillade och satt och pratade hela kvällen lång.

Igår var vi ute hos svärföräldrarna i Döshult. Vi hjälpte till att städa i Möllaregården så att där blir snyggt och fint till nästkommande hyresgäster. På eftermiddagen åkte vi till en loppis i Landskrona. Vi strosade runt och tittade på alla saker, men vi hittade inget av intresse.

Nu hoppas jag innerligt på uppehåll imorgon så att jag kan börja att måla plåtlisten utanför ytterdörren, saker som måste göras innan den kalla vintern kommer.


En kall Corona på Lilla torg


Carros present innehållande saker från Body Shop


Mys med Elliot


Fredrik och Elliot

Kommentarer
Postat av: Diana

Är allt väl med Carro? Är det hennes bebis?

Det har varit riktigt surt med vädret detta året, det är ju nästan en månad sedan vi såg solen senast!

2011-08-02 @ 00:54:55
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja, allt är bra med Carro. Hon har inga barn så Elliot är mina vänner Lotta och Jonas son.



Idag verkar det som att solen är här för att stanna, men man vet ju aldrig om det kommer in några orosmoln.

2011-08-02 @ 10:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0