Höstrusk utanför dörren

Då har jag kommit igång att arbeta igen, har nu gjort tre dagar och semestern känns redan långt borta. Det är otroligt mycket att stå i och tänka på precis vid uppstarten av ett nytt läsår och alla bitar måste falla på plats. Nu ska jag arbeta i en etta och det kommer bli väldigt spännande och roligt. Det är sex år sedan jag arbetade i en etta, men jag gillar utmaningar. Jag har nyligen läst en högskolekurs i läs- och skrivinlärning så nu ser jag min chans att kunna prova på och testa det som jag har läst under kursen.

Fredrik är ledig från skolan i några veckor till och han jobbar på i garaget, han är så duktig. Nu är alla gipsskivor uppsatta och han är i full gång med spacklingen. Sedan väntar en massa slipning, men sen är det dags för målning. Det är roligt att komma hem efter en arbetsdag och få se vad som har hänt i garaget.

Vi har lånat en riktigt bra dansk serie av svärföräldrarna, Mordkommissionen, så den tittar vi på om kvällarna nu när hösten har kommit. Eller det är kanske dumt att säga att hösten har kommit för det är ju trots allt augusti, men det känns ju verkligen som höst. Förra veckan låg jag i trädgården och solade och badade, nu får jag ha långbyxor, strumpor och jacka om dagarna. Det känns faktiskt lite deprimerande för man behöver lite mer sol och värme innan den riktiga hösten och vintern kommer.

Imorgon är det fredag och då blir det mys och lugnt för min del. På lördag ska vi antagligen åka till Lerberget och gå på vernissage. Fredriks morbror ställer ut tavlor som han har målat och vi är sugna på att se hans alster. Resten av helgen tillbringar vi i garaget och så får det bli lite läsning och mys framför tv:n.





Kommentarer
Postat av: Diana

Mordkommissionen gick för nåt år sedan på nätterna när jag jobbade på gamla stället, perfekt att ha som förströelse vid den tiden man var som tröttast och en väldigt bra serie!

2011-08-11 @ 21:23:49
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Javisst är den bra. Jag tycker att danskarna är duktiga på att göra bra serier.

2011-08-12 @ 07:20:36
Postat av: Hanna

Magnus och jag såg hela serien i julas, riktigt bra! Sådär lagom kuslig för lilla mig, haha!

2011-08-15 @ 17:57:34
URL: http://hannathoresson.blogg.se/
Postat av: Malin

vad heter kursen? läste du i malmö?

2011-08-15 @ 19:32:13
Postat av: Sofie

Det var en kurs i tidig läs- och skrivinlärning 7,5hp som Malmö Högskola anordnade. Vi läste kursen på Jakob Hansens hus, så Malmö högskolas lärare kom hit till Helsingborg.

2011-08-15 @ 20:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0